mysig liten semester

Va ju i Lindvallen förra veckan, och vilka toppen dagar man hade! Jag, Robin och Marcus gav oss iväg redan klockan 5.00 på lördagsmorgonen (14/1). Lördagen bjöd på bilåkning (sovande för min del) i x antal timmar, mat på McDonalds, köp av liftkort, utlhämtning av skidor och sedan blev det skidåkning i några timmar. Lindvallen bjöd på väldigt fina backar den dagen må jag säga! Det var bara Robin och jag som åkte skidor och vi var lagom färdigåkta samtidigt som mamma, pappa, anna och emelie kom till Lindvallen. Innan stugan blev det lite fika och sedan blev kvällen rätt lugn! 

Söndagen spenderades i Tandådalen. Det blev en perfekt dag med superfina backar som var hårtpistade med några cm nysnö. Temperaturen låg runt 0 grader och det var nästan folktomt, helt perfekt! Efter skidåkningen blev det en lugn kväll. Tänkte gå till sportbaren för att se handbollen men blev att se den hemma i stugan istället!

Under måndagen blev det skidåkning i Lindvallen. Var dock sämre backar i och med att mycket försvann under natten då det var så milt väder. På kvällen gick jag, Robin, Emelie och Marcus till Experium och tillbringade några timmar i Saunavärlden. För er som ska till Sälen men aldrig varit på Experium - GÅ DIT! Efter allt bastande så hamnade jag, Robin och Emelie i sportbaren och spenderade resten av kvällen där. Gick åt en del pengar tillslut.. men kul att testa massa nya drinkar! Mitt hetaste tips efter den kvällen: En shot bestående av rödvin och bananlikör. Det må låta förjävligt, men sååå gott. Try it!

På tisdagen blev det först skidåkning i hundfjället, men pga av mycket dimma och blåst, dåligt med roliga backar öppna och att de roliga som väl va öppna var dåliga, så åkte jag och Robin till Lindvallen och tog några åk där istället. På kvällen åkte Anna, Marcus, Robin och jag ner till Stadiums outlet affär för att kolla lite, och jag som knappt ville hänga med fick med mig ett par pjäxor hem... Se på fan.. Men dom blir nog bra. Det var på tiden att man skaffade sig ett par egna. Det blev iaf ett par head för 1300 kr, vilket jag tyckte va ett bra pris! Resten av kvällen blev lugn och dagen efter så var det dags för mig och Robin att åka hem, så vid niotiden bar det av hemåt medan resterande stannade till lördag.

Tack för superfina dagar kära familj! 
ellenerlandsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0