nu är det dags att vända blad och börja på ett nytt kapitel

Vad konstigt det är att det alltid är så att skrivandet kommer och går i perioder. Vissa stunder så känner man att man skulle kunna skriva flera inlägg per dag och vissa stunder så kommer det inte fram något under flera månader. Sen jag skrev sist så handlar det nog om att jag har haft så mycket att göra. Slutet av studentåret var stressigt med mycket skolarbeten att få klart och sedan avslutades det med en fullspäckad studentvecka. Och nu har man då tagit studenten, och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har så mycket blandade känslor vad det gäller den tiden i mitt liv. Just nu känns det som att man hellre hade velat gå tillbaka till skolan i och med att man sitter och är arbetslös, men tänker man efter på hur det var så vill man inte riktigt tillbaka.

Under sommaren som har gått så har jag inte ens hunnit känna av att det varit sommar. Det har mest varit jobb, jobb och åter jobb. Har inte solat en enda gång knappt och badat har jag gjort en gång – i och med simning i ett triathlon, så vet inte riktigt om det räknas. Var det gäller semester och åkt iväg och gjort saker så har det varit en helg i linköping, en helg på öland, en kväll på hultsfredsfestivalen, gp och en dag i eksjö med enduro. För övrigt har jag hållt mig på hemmaplan eller närliggande.

Och nu är det dags att vända blad och börja på ett nytt kapitel. Ett nytt kapitel i sitt liv. Än vet man inte hur det kommer sluta, och man vet heller inte hur resan dit kommer gå. Allt jag vet är att det i slutändan kommer bli jävligt bra. Det känner jag på mig!

Peace out!
ellenerlandsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0